Karl

 

…ett gammalt nordiskt mansnamn som är identiskt med substantivet karl (fri man)

Och just en sådan karl skulle jag vilja träffa.

Någon som är fri
...i bemärkelsen singel
...i bemärkelsen frisinnad
...i bemärkelsen självständig
...i bemärkelsen öppen

Men tänk vad svårt det ska vara.

Någon stämmer jäkligt bra på papperet – men känslan saknas
Någon annan hade barn
Nån matchar allt enligt ovan – men är ringmärkt
Nån annan matchar ännu mer – men är upptagen

Det är klart att alla finfina karlar jag möter här och var i livet är upptagna.

Jag har i och för sig ingen brådska med att träffa någon. Desperationen är lång borta än så länge. Men tänk vad trevligt det vore med någon att drälla kärlek över.  Jag har ju så väldans mycket av just den varan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0