Biljettfrossa

Jag vet inte, men jag verkar lida av någon form av biljettfrossa.
En köpt biljett vittnar om att något kul skall ske. Något man ser fram emot. Något man betalar pengar för. 

I dagarna köptes biljetter till Spanien, en vecka till solkusten med finaste Å. Vi har regan googlat runt och konstaterat att pool finns i området, det är ett par hundra meter till stranden med 8 km strandpromenad och att marknaden på tisdagar får man inte missa.

På jobbet ligger biljetter till morgondagens konsert och bränner. Heta som attan om du frågar mig. Favoritbandet LIVE har ju tagit en liten time-out (eller var det ett breakdown kanske) och sångaren har gjort en soloplatta. Han kommer nu till Sverige och givetvis måste jag vara där och skråla ikapp!

Spinningbiljett inför arlamorgonens pass är bokad. Nog för att jag cyklade till och från jobbet idag med livet som insats...men ett spinningpass känns ändå rätt!

Mer konsertbiljetter vankas...Johnossi för tredje gången denna turné måste jag ju bara se. Biljetter bokas senare i veckan! Denna musik! Underbart vad den kan göra med humöret och själen!

Jag har hittat min biljett in i dejtingvärlden också. Betalt och klart. Öppna ögon. Prestigelöst. Redan nu är det faktiskt riktigt kul med de kontakter jag lyckats knyta.

Och mer då? Biljett till himlen - kan man köpa en sån? Eller räcker det att vara en god människa?

Over n out - för nu kasserar jag in min biljett hos John Blund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0