Listorna

Jag älskar listor.
De gör mig trygg. Låter mig känna mig duktig när jag får bocka av efterhand. Får mig att inte krivera av alla grejjer man måste hålla i huvudet.

Jag kan göra listor för dagen. För kvällen. För året. Månaden. Alla listor är bra. Jag har redan nu börjat fundera på "Årets lista" som är ett återkommande inslag här på bloggen kring årsskiftet.

Just nu formulerar jag två listor i huvudet, som jag borde skriva ner. Sen borde jag rangordna lite.....kvällens lista ser ut så här:

1. Avsluta dejtandet med R
2. Avsluta dejtandet med R
3. Avsluta dejtandet med R
4. Avsluta dejtandet med R
5. Avsluta dejtandet med R

Så - det är väl dags att ta den dära tjuren vid hornen och vara den ärliga människa jag vill vara, och försöker vara. Främst mot mig själv. 

Och hemmets lista - men grejjer jag ska göra innan jul
- Väggen i sovrummet (renoveringstapetserad och förberedd) ska målas och dekoreras
- Specialskuren spegel skall beställas och sättas upp på vald plats i hallen
- Lampor ska införskaffas till vardagsrummet
- Nya kort till ramarna ska väljas ut, snyggas till, printas ut och sättas in

Detta är ju inte orimligt någonstans.....jag ska ju bara....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0