Hört i höre

Förutom att jag själv, i en trettio minuters lång  tretton-minusgrader-frusen väntan på bussen hörde i höre flertalet gånger och trodde att bussen verkligen kom, så har jag lyssnat utåt idag och fått lite input om livet.

På bussen imorse  - två ungdomar pratar om vad de ska önska sig i julklapp. Varpå den ena tjejen säger ”Fast jag önskar mig liksom ingenting, jag har ju allt”. Vad vackert, tänkte jag….hon tycker att hon har allt, vilken lycklig unge. Och sen kom käftsmällen och uppvaknandet från min mormorsgamla tanke när hon i nästa andetag säger ”Ja, men alltså, jag har ju en dator, en bra mobil, moppe och eget hus på tomten”.

Uhuuuu….på min tid önskade jag minsann en ”fristajl”. Eller en mössa. Helst stickad av farmor.

En parentes….det här med Höra i höre. Har ingen på riktigt hört det förr? Jag använder det ofta. Men eftersom ingen fattar vad jag menar när jag säger det, måste jag förklara det med att ”Det är som att höra i syne”. En hörselhallucination. Ser i syne. Hör i höre. Slut parentes.

På jobbet hörde jag även att mitt ord admunalen fastnat. En manual för jobbets administration – det måste ju blir en admunal. Eller hur?

Jag har även fått höra en mobilblottare berätta om sina senaste bravader i toakön på Stures i helgen, hört grannen nysa, julmusik i affärerna och busschauffören svära åt ”snöhelv-e-tet”.

Själv har jag mest varit tyst. Tänk vad mycket man får höra när man själv är tyst. Som sina egna tankar exempelvis. Eller sitt eget blod. Eller tinnitus.

Det här var riktigt underhållande. Det måste jag göra fler gånger.


Kommentarer
Postat av: Ostronrumpa

Höra i höre är ju världens bästa uttryck. Du och jag är bäst alla andra är konstiga och vet inte något som är viktigt ;)

2010-12-01 @ 16:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0