Upp och ner


Upp är det när
... solen fortsätter skina
... vännerna kommer med brunch
... jag får bada
... tekniken håller mig sällskap
... småproblem i vardagen löser sig
... yngsta guddottern pussar mig på munnen och säger "Äska dej"
... det kommer pirrande sms
... jag ser framåt

Ner är det när
... jag inte kan somna
... diskussionerna blir på dagisnivå
... känslan för vänskapen dör
... jag grubblar över jobbet på semestern
... sällskapet tar slut
... katten släpar in möss
... jag inte kan låta bli att lyssna på låtar som river i hjärtat


Upp och ner. Hela tiden.
Men med stadig blick framåt. Det blir fler upp för varje dag. Ner blir inte lika djupt. 
Det är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0