Fröken duktig

Fröken duktig klappar sig själv på axeln. Flera gånger idag.

1) Sov ut riktigt länge - hade tom stängt ljudet på mobilen under natten - klapp klapp

2) Cyklade till finaste Å och åt lunch - klapp klapp

3) Svängde förbi ICA på vägen hem för att köpa ny innerslang till bakdäcket - eftersom jag på vägen till Å insett att pyspunkan var värre än befarat. Köpte även sorteringsattiraljer så det kan bli ordning på vissa prylar här hemma - klapp klapp

4) Meckar med cykeln och byter innerslang. Det enda som tog tid var att förstå hur den nya cykelpumpen med alla attiraljer funkade. Får kläm på det och klämmer dit däcket igen - klapp klapp

5) När jag ändå var igång fick cykeln vård för sliten sadel, slappa växel- och bromsvajrar samt kuggrengöring och ett ordentligt kok smörj - klapp klapp


6) När alla verktyg ändå var upplockade och verktygslådan helt i kaos - passade jag på att städa den, sortera muttrar, skruva, spikar och allehanda ting - nu hittar man allt på några sekunder - klapp klapp

7) Och när ändå uteplatsen såg ut som den gjorde efter cykelmecket....så kunde den också få sig en omgång av trasan, kvasten och min varma pyntar-hand - klapp klapp

Och klockan är inte ens fyra. Jag älskar sådana här dagar. Och bara en energidryck dessutom - klapp klapp.

Nu väntar lite renskrivning av geocacher och planering av kommande dagar. Nu är ju cykeln glad igen, så en långtur imorrn kanske vore nåt.

Over n out dudes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0