Årets lista 2009

I vanlig ordning dagarna krig nyår delger jag föregående års lista. Ni vet, en snabb summering av året som gått. Här kommer The List 2009


Årets resa:
Resan i November till Teneriffa med bästaste Agipman
Årets bästa köp: Finaste katten Trassel
Årets sämsta köp: PS3-spelet Guldkompassen
Årets film: Avatar - helt klart. Men värda att nämnas är även Inglorious Bastards samt de svenska Johan Falkfilmerna.
Årets puh: När Agipmannen och jag efter tre timmars vandring i en ravin på Teneriffa, utan vatten, färdplan eller aning om var vi egentligen var - blev upplockade av en delfin-tour-båt som tog oss hemåt.
Årets överraskning: Syrran och hennes T som grundlurade oss alla och bjöd in till dop...men istället river av en vigselakt och blir herr och fru!
Årets uttryck: "Det är så olika det där" tätt följt av "Det bäfta fom finnf"
Årets nygamla vänskap: Finaste Å – som ju funnits där i flera år, men inte förrän i år har vi egentligen lärt känna varandra.
Årets sorg: Finaste farfar som gick bort i april och lämnade kvar finaste farmor ensam och förvirrad.
Årets ballongfärd: Måndag den 22 juni, ovannämnda Å gör en historisk flygning som enda kvinnliga, och förmodligen yngsta, pilot i världen som flugit fler än 15 passageraqre. Och jag fick vara hennes crew! Historiskt! Läs mer här
Årets låt: On the ground med Eskobar - inte ny för året - men ny i mina öron och förmodligen den som splats allra allra flest gånger. Den och Lets Talk ed Cldpay skapar fysiska reationer i min kropp.
Årets ågren: 22 dec - dagen efter Lillejul. Det var många ctrl+alt+delete jag ville göra då.
Året konsert: 2009 var ett konsertår, så det blir en topp fem – utan inbördes ordning – för jag kan inte välja! Coldplay på stadion, Winnerbäck på Annexet, White lies på Berns, Depeche Mode på Arvika, Melody Club på Peace and love. The Sounds måste nog också kvala in!
Årets nykomling i Ipoden: Eskbar, Band of Horses, White lies, Fleet Foxes, Detektivbyrån, The Fray, Eskobar
Årets upplevelse: Alla åkattraktioner på Ziam waterpark på Teneriffa. Sjukt kul.
Årets glädjebesked: De fyra bröllopen under 2009
Årets saknad: Tman som flyttade til Umeå för studier.
Årets insikt: Jag kan vara ensam
Årets besvikelse: Jobbet –  Mina två chefer säger upp sig, radikal nedskärning gjorde att många fick gå och jag fick ta ett steg tillbaka i karriären för att lösa ut min gamla tjänst.
Årets äventyrliga inslag: Förutom klättring på vulkanen Teide och en massa vandring i berg och skog på jakt efter geocacher - så är det garanterat Årehelgen i april med sjukt bra off-piståkning i ravinen.


Nya kategorier:
Drink:
”Svensk sommaräng” på Berns – rabarber, gin och fläder. Det godaste jag dryckit – ever.
Download: Spotify
Sport: Geocaching
Besut: Nu är det fimpat för gott!
Galenkap: Anmälan till Vasaloppet

Gottnytt kära vänner
Oven n out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0