Äckelträning

 
I fredags körde jag ett löparpass. 25 minuter in i löpningen känner jag hur något sklatchar på min arm. Killen på bandet bredvid frustade och pustade väldigt när han sprang och jag blev lite nojjig över att han rent utan spottat på mig av misstag. Äckelrys på hög nivå.
 
Efter två minuter händer det igen - på samma ställe och den här gången ser jag att det inte är saliv - utan något vattenliknande. Jag börjar skapa teorier om att jag kanske stod precis under en AC, att det läckte in från taket eller nåt. Kanske var det min vattenflaska som skvätte i tid och otid?
 
Sklatch.
Igen!
Men va fan!
Jag avfärdade teori på teori-  pustkillen hade tränat klart, vattenflaskan ställdes på golvet, ingen AC eller läckage i taket.
 
Jag tittar i spegeln och inser till min fasa att det är JAG som sklatchar!
Min tofs sveper i som en pedel förbi min nacke och plockar med sig svetten på vägen...och sklatchar den vidare.
 
Stackars pustkillen. Han måste fått sig en sklatch eller två.
Och jag gjorde snabbt en knut av håret så att det slutade slänga.
 
Fredagens lärdom: Sätt upp håret

Det var mitt bidrag till äckelträning....men det finns många fler och värre exempel:
- Folk som inte torkar av maskinerna när de är klara
- Folk som går runt barfota (ta åtminstone på strumpor!!)
- Hår i dusch, basu, handfat, ja-ta-mig-fan-överallt!
- Folk som står med tandtråd framför spegeln på gymet

Undrar om jag börjar bli gammal å kinkig...som tycker att såna här grejjer är äckliga...

Over n out dudes



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0