Me and my winter


Jag myser i vintern. Älskar snön och vad den gör med mitt sinne. Friskt. Knirrigt. Jag kan inte rå för det. Nog för att jag fryser, men det är inte vädrets fel, utan min dumsnålhet.

Med vintern kommer alla aktiviteter – eller jag menar lekar – för det finns inget som tar fram barnet så mycket i mig som en riktig vinter. Med mjuk snö. Jag menar… pulkaåkning i kolmörker, tokhoppande ner i diken täckta av snödrivor för att se hur högt upp på kroppen snön når, snöbollskrig, snölyktor. Allt det där man gjorde som barn – skäms jag inte för att göra som vuxen.

Skidorna står i hallen och suktar efter lite valla. Täckbrallorna är impregnerade och klara. Raggisarna uppvärmda. Mössan stickas i detta nu (inte va mig tack-å-lov) Slalomnerven rycker.

I´m ready
Come get me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0