Små små själar

Jag blir sällan arg på människor. Visst kan irritation slippra igenom och en eller annan svordom. Men den starkaste känslan jag brukar känna inför någon som gör mig eller närstående ont är ”Stackars dig".

Jag tycker synd om den personen som måste trampa på andra för att framhäva sig själv.
Det är synd om den som inte är tillräckligt stark och säker i sig själv för att ta egna beslut och ha egna åsikter.
Och jag tycker så innerligt synd om den person som inte kan göra gott för en annan människa utan att manifestera sin egen vinning.

Stackars dessa människor med så små så små själar.

Det är det enda sättet jag kan hantera att människor är elaka, spydiga och dumma mot någon annan.
Det är synd om dem, som inte förstår bättre eller har mer vett.

Stackars di små


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0