Usel annons på Slussen



Det här är nog tidernas sämta annons...som jag tänker dissikera på mitt alldeles egna sätt...

Intromeningen "Glömde du tandläkartiden igen" syftar som jag tolkar den på mig som privatperson. Men nästa mening "Tala med IT-företaget som hjälper till att påminna dig" - syftar snarare till ett företag som skulle behöva hjälp med någon form av påminnelsetjänst - i detta fall kanske Folktandvården? Detta bekräftas också av den sista meningen "Vår tjänst för SMS-påminnelser om tandläkartider sparar tid och pengar.
ELLER - har jag misstolkat denna annons - kan jag som privatperson få denna påminnelsetjänst? Inte så troligt, och därför undrar jag över tilltänk målgrupp?

Vidare är jag inte med på färgvalet...blå....blått är enligt min uppfattning något avslappnande, stort, stilla och symboliserar vila och längtan. Ingen av dessa känslor får jag vare sig jag besöker tandläkaren eller står på Slussen och väntar på tuben.

Sen det kanske mest störande av allt är de små citattecknen som sitter kring ordet "glömde". Förutom att det är otroligt fult, så insinuerar den att folk glömmer sina tandläkartider med flit. Kanske är det så, och kanske är det jag som är plikttrogen - men jag gillar det verkligen inte.

Så - om jag kommer rekommendera Tieto?
(är det förresten ev avkrok från Tieto Enator som gör ungefär samma grejer?)
Svar nej.

Fast - det värsta av allt....jag kommer ju garanterat komma ihåg annonsen, och komma ihår hur illa jag tyckte om den.

Skit också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0