Tjippeloo

Mums vad mojsig jag är i huvudet idag. har varit på andra besöket hos sjukgymnasten som tänjt och böjt och fixat med min nacke. Det gör on - aj aj aj så ont det gör - men om det kan hålla huvudvärken borta så är det värt det.
 
Och bäst av allt - han är inte läkare, han har alltså ingen vit rock. han tar mig och min värk på allvar och kommer med bra övningar och läxor som jag måste göra om jag vill bli bätte. Själv till självhjälp helt enkelt. Det tror jag på.
 
Jobbet orkar jag inte ens nämna. Det säger väl allt.
 
Men helgen var så himla bra. En riktig energiboost med mina älskade små änglar i Enköping, min extrafamilj. Mina extrabarn (eller enda barn kanske eftersom jag ju inte har några egna) min extrasyster och extrabror (trots att jag har en uppsjö av dem...jag vet) Men ibland är det så att blod bara är jobbigare än vatten.
 
Mina små änglar ger mig en sån kraft och energi som räckte ungefär fram till idag. När L på 3.5 år säger "Jag älskar dig, för du är så snäll" så sprängs mitt hjärta. Dels i kärlek till henne, och dels i längtan efter egna.
 
Och i söndags var jag och Brao (hm, en till extrabror....jag verkar hinta lite om att mina tre biologiska bröder inte räcker till) i Solna på en gedigen geocachingrunda (www.geocaching.com). Det var roligt, det är ett bra sätt att umgås- Även om vi aldrig har problem att umgås eller så - så är det kul att ha ett gemensamt intresse.
 
Härom veckan kände jag mig lite nördig som satt en hel kväll och klurade, letade svar på nätet och höll på med en massa frågor inom den här sporten. Egentligen har jag inget mål med det, jag ämnar inte ta ett visst antal gömmor eller så....men det är kul att leta på gömmorna och samtidigt som man får motion, lära sig något om platsen, och framförallt - se nya platser!
 
Och nu ikväll - badminton med A och sen idol...ja jag vet...men det är ju så himla kul nu så här i början =)

krampåer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0