Stäng blå linjen igen....


Under ett par fantastiska veckor när tunnelbanans blå linje har varit stängd från mellan Kungsan och Rådhuset har man kunnat andas. När man kommit uppför trappan från gröna/röda linjen upp mot Sergel har en fantastisk doft av nybakat bröd slagit emot en. Hemköps bageri bakar för fullt och lockar morgonpigga Stockholmare närmare deras kassor. Utblåset från ugnen måste strategiskt nog sitta någonstans vid spärrarna.

Den här doften har blivit en del av min vardag, en bra start på dagen liksom. Doften av nybakt bröd är ju fantastisk!

Och så var arbete med citybanan klart för denna gång och blå linjen öppnar som normalt igen. Det som slår emot mig nu när jag kommer upp från tuben är inte längre den kittlande goda doften av nybakade frallor - Utan stanken av gammal urin, bajs, spya och andra allehanda stanker som får näshåren att krulla sig.

Dessutom blir det någon form av korsdrag vid spärrarna och all grottluft nerifrån tunnelbaneberget verkar samlas och virvla runt just precis där jag går.

Vidrigt!

När man nu stängde av hela nedgången till blå linjen för jobbet i tunnlarna - varför varför å herregud VARFÖR sanerade man inte och fräschade upp uppgången? Varför bytte man inte ut hissen där många människor och djur på alla sätt och vis sätter sig och gör sina behov i tid och otid? Varför kunde man inte gjort två flugor på smällen på en gång?

Och varför kan jag inte få vara ego och säga att jag vill ha tillbaka doften av nybakt bröd!

Over n out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0