Vårrus och lulletullgull

Gårdagen bjöd på vårrus, smaskig picknick i det gröna och en massa kul folk att titta på. Vi var ett gäng tappra tjejer som sprang/gick/lunkade vårrusets fem kilometer genom Lill-Jan-skogen (man säger ju Lijanskogen, som i blomman lilja...men den heter Lill-Jan-skogen...hur stavar man det då) och Stora Skuggan. För min del blev det en skön promenad då knäna mina inte pallar att löpas med. Måste ta mig i kragen och skaffa ordentliga inlägg till skorna....  

Vi har prata om ditt och datt och få lite uppdateringar i varandra liv. Ibland har man ju så mycket på jobbet att man inte hinner prata om något annat än just jobbet. I mitt huvud just nu rör det sig mycket katt, mycket sommar och en hel del höst.  

Ibland undrar folk om jag har fått barn, och även om jag inte varit gravid de senaste månaderna, vilket borde vara ett tydligt tecken på att ett barn var på väg, så klandrar jag dem inte. Jag kommer på mig sjäv med att prata om saker som störd nattsömn, passning och "hur-hon-utvecklas-varje-dag".  

Och jag inser hur löjlig jag låter. Därför ska bloggen inte innehålla alltför mycket katt-fluffelull-gull. Men lite kan jag nog inte vara utan.  

Trassel verkar ha funnit sig tillrätta där hemma. Hon somnar tillsammans med oss, vaknar vid 4 varje natt och ska kela och busa. Ibland vet hon själv inte riktigt vad hon vill. Hon är så sällskaplig av sig att försvinner man ut från rymmet och hon inte ser någon av oss längre - så piper hon tills hon får ett svar. Då är hon nöjd. Hon möter oss vid dörren när vi kommer hem, brottas med leksaker och blomkrukor och lyssnar på det heliga ordet NEJ.   

Och för min egen egoistiska del känner jag mig inte ensam när Tman inte är hemma. Jag har ju sällskap, och det bådar gott inför Tmans flytt i höst.  

Jag fick också två telefonsamtal - med tråkiga och roliga besked - om man måste placera dem i fack...vilket jag gärna gör för att kunna hantera all information som strömmar till mina öron :)  

Det tråkiga är en god vän som tagit ett stort beslut om sitt liv. Ett beslut som kommer innebära stora förändringar, på kort sikt jävligt tuffa förändringar med mycket ångest och saknad. På lång sikt förändringar av godo - på många många sätt. Jag finns för dig vännen - i vått och torrt!  

Det roliga beskedet var en vän-från-förr som slog en signal för att prata bort ett par minuter (läs en halvtimme). Jag har saknat vänskapen, telefonsamtalen och känslan av att ha någon bredvid mig som känt mig sen tonåren. Någon som har samma referenspunkter både vad gäller personer och känslor. Men mest roligt vad alla bra nyheter han kom med, bröllop, graviditeter, flickvänner och flytt och allt vad det var. Hur kul som helst.  

Och idag, torsdag är det bara 24 arbetsdagar kvar till semestern.  

Over n out dudes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0