Hela Ahlgrens verkstad

Det finns ett godis som hängt med länge, och som liksom aldrig dör eller glöms bort. Fiffiga slogans med bra copy gör dem antagligen till en tidlös produkt som kommer hålla många många år till.  

Om jag säger:
Det finns bara ett sätt att stoppa dem!
Sveriges mest köpta bil!  
Då säger ni....  
Ahlgrens bilar!  

Och klassikern är väl den som håller i sig, men de har ju ett gäng olika varianter och "årsmodeller". Har ni sett den prasselfria muggen med bilar som säljs ffa på biograferna? Har ni provat "oroginaldelarna" i form av syrliga skyltar och salta däck? Ingen av dem någon höjdare direkt enligt min mening. Eller de sursockrade som får nerverna vid örat att krulla ihop sig. Eller minns ni tomteslädarna, eller miljöbilarna? Värst var nog ändå de chokladdoppade varianterna. Den kombon dödade mina smaklökar och förtroende för godisföretaget rejält. Åsså kom glassen - som väl ändå var helt okej, men sen en hemsk Mc Flurry-version med en väldigt skarp "Ahlgrens-bilar-sås" som kletade i gommen.  

Nej, jag trodde liksom att de hade nått sin botten med versioner bortom originalbilen. Jag totalvägrade alla andra varianter av Ahlgrens godis. Men så härom dagen när jag satt på msn såg jag att man kunde ladda ned animerade små figurer i form av Ahlgrens bilar OCH Ahlgrens HUSVAGNAR!  

Ja, säga vad man vill, men jag föll för de söta småbilarna ännu en gång och tack vare/på grund av msn så föll jag även för frestelsen att testa husvagnarna nästa gång jag var på ICA.  

Kanske var det pga mina lågt ställda förväntningar, eller så var det helt enkelt så att de lyckats. För husvargnarna var grymt goda! Producenten Leaf som gör godiset Fruxo - har "lånat ut" tre av sina smaker till Ahlgrens husvagnar och det blev en galet bra kombo. Hallon, päron eller citron, och fräscha fina färger. Samma konsistens som bilarna...och ja...jag är såld....  

Jag måste nog gå och köpa en påse som fredagsgodis.  
Nån som vill smaka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0