Jorå-näemen-såatte-åbilengårbra?

Lilla pappsen har väl rest sig lite grann och jag har visat mitt stöd för både honom och mamma.
Vad mer kan man göra? Jag vet själv inte riktigt.

Föräldrar har en inbyggd försvarsfunktion för sina barn,  hur gamla barnen än må vara - så ska de inte utsättas för något ont. Och det resulterar i att mina föräldrar inte berättar något för oss barn, utan håller sina problem innanför den heliga föräldrasfären. Och då får det väl vara så då.  

Tydligen är det inte första gången vare sig pappa eller de båda har trubbel. Och jag vet inte, jag får väl lita på det de säger att det löser sig, att de pratar med varandra och så vidare. Vad mer kan man göra?  

Jag vet inte.
Jag vet så lite nuförtiden.  

Men med mig är det helt ok. Lite stressad över saker på jobbet. Inte att det är mycket att göra, utan snarare avsaknaden av processer, arbetssätt och stöd så att jag kan jobba vidare på eget initiativ. Om det har med ny chef, in nya roll eller att jag brister i min kompetens - det har jag inte klurat ut ännu. Men löneförhöjning fick jag i alla fall - en rätt rejäl sådan - och kanske är det det som stressar mig. En morot att leva upp till....hur ska jag leva upp till den nudå?  

Jag kanske bara är lite off. Men lite energi gav helgen ändå. Eller mycket rättare sagt.  

Inte bara det att älskade J fick sin efterlängtade dotter, utan även att min kära syster gick och sade ja! De hade barndop i lördags, alla vi som kom dit, kom i tron om att Theo skulle döpas. Och visst gjorde han det. Men innan häpnades alla när det spelades en bröllopsmarch som intåg, och syster höll i en bukett...helt underbart. Och efter vigsel och dop intog vi den förnämna övervåningen i Taxinge slott för att fika och fira.  

Tredubbel lycka får man kanske säga. Och pappa verkade tycka det var roligt att träffa oss alla också.
Det kändes skönt att se honom le och skratta på riktigt.  

Over n out dudes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0