Vaddå...måndag redan?

Oj oj, var tog helgen vägen?

Fredagen försvann i ett par liter Jäger...å Rosé...och en massa dans....vi hade sommarfest på jobbet och i vanlig ordning hade jag ett finger med i spelet. Det blev mycket, det blev sent, det blev intressant och det blev....jädrans bra helt enkelt! Folk var fulla, nöjda och glada! Jag lullade hem frampå morgontimmarna och hann sova hela 3,5 timme innan vi begav oss till Västerås för att hjälpa Tmans farmor med trädgården.  

Jag var lagom nöjd, men alldeles för stolt för att ligga hemma och kvida och tycka synd om mig själv. Lite arbete var kanske precis vad kroppen min behövde. Sagt och gjort. Vi klippte häckar, gräs, rensade rännor och krattade och fejjade. I regnet.  

Och går dagen försvann i Forum, dit resten av Nacka verkat vallfärda. En till gura till Guitarhero, lite bra-att-ha-saker och framförallt...en laserpekare till lilla Trassel. Jättebekvämt,,,,nu kan man sitta vart man vill och ändå få henne att spatta runt som en dåre. Perfekt uttröttnignsmedel!  

Gårdagskvällen bjöd även på lite geocaching i regnet och slutligen en bio - Terminator salvation. den var helt ok. Storyn är väl som den är, men den var rätt snygg gjord, bra musik och helt ok skådespelare. Självkalrt fick Arnold a la 1985 vara med som robot också. Slutet var som upplagt för en uppföljare...men ja...på det hela taget...en trea får den på en skala 1-5.  

Och nu, tillbaka på jobbet...omotiverad och trött och lite halvt förvirrad om vad som sker nu här på jobbet. Folk har jobbat sin sista dag, och kommer inte tillbaka. Uppgifter är inte utlösta och ja..det är en massa frågetecken helt enkelt.   Men nu sitter jag här, med en ömmande vänsterskinka...jag har ett lilaslått handbollsstort blåmärke på sidan....ser helt förskräckligt illa ut. Vet inte riktigt vad jag gjort men kan väl gissa att en sväng på dansgovlet blev en bra sväng ner i golvet.  

Å på fredag är det midsommar och inga planer har vi. Känns jättetråkigt faktiskt. Och allting beror på en släktträff på Tmans mammas sida på lrödagen. Vem lägger en släktåterträff på midsommardagen??  

Så -för er som inte har några direkta planer - välkomna hem till oss på grill, kubb och allmänt trevligt på fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0