Tråkigt

Nej, fredagens möte var inte ett dugg intressant. Det var faktiskt bara tung, mörkt och pissejobbigt. En svart dag i företagets historia då det meddelades att 18 personer skulle behöva gå. Det är svårt att skriva "få sparken" eller "bli uppsagd" - det är så definitivt. 18 personer. Det är 20% av vår organisation ungefär. Det är många kollegor och goda vänner.  

12 av dem fick beskedet redan i fredags - att de får gå före sommaren. Och flertalet jobbar bara den här veckan också - sen går de på semester . och sen kommer de inte tillbaka.  

Så jävla bittert. Så jävla tråkigt.  

Även om jag klarade mig denna omgång - så sitter verkligen ingen säker. LAS går varm. Vi får se hur länge mina 3,5 år räcker.  

Urs.  

Sen var det helg. En helg med såväl rodeotjurar, bilspel, airhockey och öl som med grillning, fotboll, ännu mera öl och tervligt sällskap.

Och gårdagen bjöd på en skön ballongkväll med liten ballong, bästaste piloten, goa passagerare, vacker solnedgång och ja...det var en riktigt bra flygarkväll igår. Lukten av bränd gasol, ljudet av ballongtyget när det frasar sig...passagerarnas oooooh och aaaaah...och ja...till och med den sötkladdiga doften av intorkat mousserande vin var riktigt angenäm! Jag har nog saknat det där ändå. Även om jag inte vill erkänna det. Men efter gårdagskvällen vill jag inget annat än flyga med den piloten, den ballongen och de få passagerarna. Hur ska det gå till?  

Flygning på schemat ikväll igen.
Prognosen ser väl aningens tveksam ut enligt mina beräkningar. Det visar sig.  

Over n out dudes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0