Nåndag

Åsså  var det måndag igen, och tänk vad härligt när semestern börjat och man inte behöver ha koll på dagarna. När man kan tillåta sig själv att bli sådär skönt dagvill.  

Midsommarafton blev bra, sol, sill, nubbe, öl, picknick, massa barn och familjer överallt och lite senare på kvällen mera öl, drinkar och en massa GuitarHero. Inte speciellt sent, och inte speciellt blött. Utan så där svenskt lagom som det kan vara ibland. Fantastiskt skönt att inte vakna bakis faktiskt. Och på lördagen var det den omtalade släkttträffen. Vi var i skogarna utanför Tibro, närmare bestämt i strandstaden. Lyssna bara på namnet. Strandstaden.  

Ett eget litet samhälle utmed en strand, stora, relativt nyproducerade hus, alla med sjötomt - men utan att behöva skatta för den då strandremsan "tillhör" bostadsrättsföreningen. Badbryggor, välklippta gräsmattor, egen båtbod, bastu, spaavdelning, gräsklippare att låna, bubbelpool...ja you name it. Solnedgången över Örlsjön var  fantastiskt vacker och ja....det fanns ett hus ledigt mitt i staden. Sisådär 105 kvadrat plus garage, utgångspris under 200 lusenlappar. Det är så stört! Här hemma i stan är det knappt en handpenning på en längehet ju. Kolla de här bilderna så förstår ni vad jag menar. Livskvalitet?  

Nästan så att man skulle köpa det och ha som sommarställe (även om brf aldrig skulle godkänna det). För läget - det faller väl inte riktigt mig i smaken för att bo där på heltid. För långt bort från allt. Jag skulle få lappsjukan efter en vecka. Men när man får barn kanske man resonerar annorlunda, eller det förutsätter jag att man gör. Kvalitet på barnets uppväxten kanske får gå före närheten till caféer och nöjen :)  

Hur som helst. Släktträffen gick bra. Tman har en stor skara kusiner och mostrar med respektive och barn som alla har gigantiska hjärtan och dialekt som Bert Karlsson :)  

Men hemma är alltid bäst - varför det var grymt skönt att komma hem igår och bara vara, jag bangade till och med ett biobesök till förmån för soffan och egentid.  

Ikväll blir det ballong igen. På grund av nattens uteblivna sömn så är jag rätt seg, men det brukar räcka med en redbull och att bya till ballongkläder så brukar det mesta lösa sig.

Vi ses där uppe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0