Update

Över en vecka sen sist. Och vad har hänt sen dess egentligen?  

Vi hann med en kväll på Norra Brunn förra fredagen med komiker som Batra, Rhenborg och Brontén. Batra var riktigt bra, och Brontén (heter han så...den gamle polisen...?) likaså. Men Rhenborg....han var tyvärr en besvikelse.  

Kanske är det att jag lever kvar i komik såsom NileCity, Percy tårar osv. Hans gamla godingar. Kanske var det att det var honom jag hade högst förväntningar på eftersom det var länge sen jag såg eller hörde något av honom. Men han var helt klart sämst den kvällen. En 25 minuter lång historia om hans anala operation fick mina öron att gråta. Tyvärr inte av skratt. Utan mer av pinsamhet och äckel. Kiss- och bajshumor kan gå hem, men den här gången lyckades han inte med mina skrattknölar i alla fall.  

Men den kvällen var himla trevlig ändå. Goda drinkar, god mat och det bästate sällskapet.   Och förra veckan löpte på i sedvanliga 280km/h. Men nu...när den externa och riktiga lanseringen är gjord ska de nog lugna ned sig lite och jag ska nog få tillbaka en vettig arbetsvardag. Det känns skönt. Förbannat skönt faktiskt.  

Och nu i fredags var vi ute igen och brände en massa pengar på god mat, färgglada drinkar och härligt sällskap. Vi intog Ballbreaker på Gärdet. Som en lekstuga för vuxna minst sagt. Galet bra mat, öl serverat i en meter långa rör med egen tapp (bara en sån sak) bra bowlingbanor, rolig bilbana, och en massa kul hockey, amerikansk fotboll och bilspel. En helkväll minst sagt. Och jäkligt roligt! Mitt lag vann bowlingen =)  - en sån sak känns "viktig".  

Hela kvällen avslutades med en vinglig promenad hem i sommarskor, vilket självklart resulterade i en praktvurpa på berget. Jag tyckte jag var smart som tog en genväg . Det jag inte riktigt såg i suset och bruset var den finfina ishinna, täckt av ett par cm nysnö, som lagt sig över hela berget. Aj aj. Det gjorde det inte så ont just då, men den blå färgen på knät och oförmågan att böja det dagen efter vittnade lite annorlunda.  

Lördagen försvann i ynklighet. Jag pga min mensvärk som höll mig vaken från 05 på morgonen, och sambon pga förkylning. Så det blev tre filmer, en del glass och en och annan ostbåge den dagen kan jag villigt erkänna. Tycker man synd om sig själv så gör man! Så det så.  

Söndagen var lite piggare dock med en riktigt bra brunch (kan verkligen rekommendera Jimmys Steakhouse) i trevligt sällskap, följt av  den ultimata kampen i Buzz. Och sen stannade grabbarna kvar och spelade krigsspel medan jag satte mig och jobbade. Så det blev en rätt bra helg ändå =)  

Och idag är det tisdag. Lanseringen har som sagt gått bra - so far. (knackar i bordet allt vad hon kan). Nu kan jag börja strukturera lite i mail och anteckningar igen och snart vara på banan för att ta nya tag.  

Träningen går strålande. Nu kör jag stenhårt tre dagar i veckan med 40 minuter kondis följt av 30 minuter i gymet. Aj aj aj. Träningsvärk är bra - då vet man att man gjort något. Men aj aj. Ont gör det.  

Och denna vecka kommer försvinna pang-svisch. Ikväll blir det shopping för fulla muggar. Presenter till Tman som fyller år i helgen och mat till samma tillfälle. Onsdag försvinner med jobbet - då vi ska ut med gruppen och förena nytta med nöje. Torsdag är vi utbjudna av Tmans pappa. Fredag blir det utgång för att fira födelsedagen med Tmans kompisar. Lördag kommer svärmor och då blir det alltifrån besök på museum till trerätters och rödvin. Söndagen blir en lugn stund för Tman och mig att ägna oss lite åt varandra.  Härligt!  

Så, det är fullt upp i vanlig ordning.

Men det är rätt kul faktiskt.

Jag trivs. Som gammelgäddan i vassen :)  

Over n out dudes
/Ögonblink

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0