Trevlig och otrevligt

Trevligt var det med alla hjärtans dag i lördags. Även om min Tman är riktigt duktig på att uppmärksamma mig varje dag, så tycker jag om att blir lite extra speciellt den dagen, och jag tycker om att upppmärksamma de jag tycker om just på den dagen =) Kommersiellt jippo eller inte. Kärlek bör spridas!  

Trevligt var det också att gå ut och äta en bit mat i söndags och träffa härligt folk.   Otrevligt var beskedet att min hårddisk är för skadad för att fixa. Så nu blir det till att rota fram alla (alla typ inga...) säkerhetskopior man gjort under åren (not...)   Trevligt var det att få hem en liten tissetass, lilla lynniga Isa har huserat hos oss ett par dagar medans riktiga matte och husse är i London.  

Trevligt är det att den nya serien "The Mentalist" var riktigt bra, eller kan bli något bra. Det måste vara svårt att göra premiäravsnitt som verkligen fastnar och får folk att vilja fortsätta se den. Men jag gillade den, och jag kommer fortsätta följa den.  

Otrevligt är också min förbannade huvudvärk, som släpper taget lite grann då och då, men bara för att hämta energi och återkomma med en än större kraft. Jag är lite trött på det. Och nej, det är inte synen. Det gjorde min optiker klart för mig i januari.  

Trevligt var det också att se det absolut första avsnittet på min absoluta favvoserie - Greys Anatomy - häromkvällen. En skön nostalgitripp.  

Trevligt var det att få en behandling av naprapaten igår. En redig massage och knäckande av diverse knutar och annat samlat skrot i axlar och rygg. Och faktiskt är även träningsvärken därefter riktigt trevlig den också.  

Otrevligt är det att jag inte har någon energi. Ingen lust. Ingen glädje i att jobba just nu. Det bara trallar på, med problem efter problem som jag förväntas lösa. Jag börjar undra om jag är fel person på fel plats, fel tjänst.  Jag börjar fundera på om jag verkligen grejar detta.  

Trevligt är det att komma hem efter jobbet på dagarna, då jag är lite less, nere och allmänt plågotrött, då är det trevligt att ha ens bättre hälft vid sin sida som kramar, masserar och säger uppmärksammande ord.  

Trevligt är det att det dessutom är torsdag, och då är det snart helg. Och den ska bli mer än trevlig!  

Se där, åtta trevligt och bara tre otrevligt.
Än finns det hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0