Prickfria möten?



Prickfri....  

Det kan ju innebära så fantastiskt många olika saker.

När jag gick på låg- och mellanstadiet så riskerade man att få en "prick" i frökens lista om man inte uppförde sig ordentligt. När man hade samlat på sig tre prickar, så blev det kvarsittning.  

Eller så kan man ha en prick i registret efter en olycklig och olaglig fortkörning eller liknande. En prick.  

Eller om man är ute till sjöss så finns det väl olika sorters sjöprickar. Västprick, sydprick och sen den roligaste av dem alla: Ostprick.  

Ostprick - kan det annars vara ett annat ord för hålen i ostarna...de ser väl ut som större eller mindre små prickar?  

Eller ni vet såna där teckningar man hade som barn, där man skulle dra en linje från prick till prick för att det till slut skulle bli en teckning/figur.  

Eller en prick i ansiktet - en finne, en leverfläck...en prick.

Eller en prick persinofierad - när man säger "Han är allt en lustig liten prick"

Och nu senast att beskåda i tunnelbanan - en annons för Skåvsjöholm konferens. En vacker gård i skärgården som erbjuder det mesta man kan tänkas behöva. Och prickar behöve man tydligen inte.  

PRICKFRIA MOTEN går deras annons ut på. Alla å, ä, ö och i har förlorat sina prickar och man får koncentrera sig lite för att "läsa rätt". Och dessa prickfria texter blandas med en dalmatiner som tappat prickarna eller annat liknande.  

Då undrar jag...vaddå prickfria möten?  

Min första tanke är internationalisering, då prickarna över våra nordiska å, ä och ö försvinner. Men i då?

Min andra tanke var just att man inte prickas för att vara där på konferens (det är fritt fram att ha sin konferens hur man vill, de sköter all pappersexercis. Okej, det lät kanske lite väl laglöst...men ni kanske förstår ändå ) Tredje tanken....en lista som man prickar av har man pfta på en konferens...slipper man ha den listan nu, för att de sköter den..eller?  

Jag anser mig själv vara en relativt allmänbildad tjej, som läst en del kommunikationsvetenskap, som är väldigt intresserad av reklam och kommunikation i olika medier...men jag förstår ändå inte och känner mig därför rätt korkad...hjälp...någon?

Undrar om jag ska ta och maila deras tillförordnade marknadsansvarige Tomas Olers och fråga...det värsta man kan få är ju ett "Hur dum får man vara" - och den risken har jag ju redan tagit i och med att jag skriver dtta inlägg.

Over n out dudes

//Ogonblink som har ett par ensamma kvällar nu då Tman är ute på Ö-dygn :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0