Har turen vänt?

I slutet av förra veckan undrade jag om inte turen vände lite för mig. Det kändes som om sommarbrisarna blåste åt mitt håll och bara för mig!  

I torsdags fick jag en inbjudan till en helkväll på Tender mat/catering/fest med vinprovning, mingelbuffé och ett coolt liveband. Redan anmäld och klar - tack för att jag vågade ge bort lite visitkort den där dagen!  

I fredags fick jag en uppriktig klapp på axeln fär bra utfört jobb av chefen (den kändes faktiskt riktigt bra)   I torsdags fick jag även veta att jag vunnit första pris i en tävling på ticnet där man med 50 ord skulle beskriva sitt bästa evenemangsminne. Mitt minne räckte till 2 000 kr i presentkort på ticnet. Man tackar och bockar! Det kom lägligt.  

Och helgen har varit helt underbar. Den bästa på länge faktiskt. Skumpa och grillning i fredags. Geocaching, stor kall på restaurang J i solen, promenad, picknick i det gröna i lördags. Hemmagjord söndagsbrunch på uteplatsen i gassande sol och härligt sällskap, följt av umgänge med bästa vänninnan och hennes femveckors. Det var mycket prat helgen igenom. Och mycket skratt. Och mycket allvar. Men mest skratt faktiskt. Å en och annan fräken.  

Och idag på jobbet, är jag fräsch, brun och fräknig och faktiskt riktigt pigg. Jag känner mig utvilad för första gången på länge och även om jag inte tycker att det är så himlarns roligt att gå till jobbet just nu, så är det så mycket annat som är värt ett leende. Och det känns lättare att tänka ja ja ja och hurra och bra bra bra istället för suck, stön, pust och piss. Så jag försöker.  

Over n out dudes

Kommentarer
Postat av: Jenni-Li

Tack vännen!Hoppas att allt är väl med dig! Och ja, du kanske skulle ta en visit till lilla Pite? Du är så välkommen! Lillan feberfri idag - jag är döende. Kram!

2009-04-30 @ 08:14:29
URL: http://jenni-li.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0