Happy New Påsk....


Åsså var det påsk igen!
Den här påsken tänkte vi invadera Göteborg och njuta lite av våren därnere. Ikväll bär det av med pärlan (läs Volvon)  och för första gången på två veckor blir det lite qualitytime med Tman....i bilen....men det är ju bättre än inget alls!

Jag har rännt runt så mycket senaste veckorna att vi knappt hunnit träffats på kvällarna. Det har varit fika med kompisar, geocaching, poker, vårfest, tjejkväll, ännu mer fika med vänner från förr och Gud vet allt. Det blev lite kopmrimerat under kort tid, men det har ju gått bra, och roligt har det varit också. Bara för att man är sambos så behöver man ju inte göra allting tillsammans jämt - tvärtom - egna liv är ett måste!

Läkarbesöket gick bra. Det var väl egentligen inga nyheter, det största var nog att jag ens gick dit. Spänningshuvudvärk antagligen, och efter en massa blodprov och tester och undersökning så fick jag remiss till en sjukgymnast för avslappningsövningar med mera. Och det är ju bra antar jag. Men hon tog mig och min huvudvärk på största allvar och frågade om jag ville ha magnetröntgen - men jag menar dels att jag inte är SÅ orolig, dels att det finns andra som behöver den röntgen hundra gånger mer än jag, och sen känns det rätt att börja i änden att försöka slappna av.

Jag har inte ringt på remissen ännu, tar det efter påsk tror jag.

Från det ena till det andra...Igår var jag på den bästa showen jag sett i mitt liv. Vi åkte ut till Kistamässan för att se favoriten Jeff Dunham, och det var så STÖRT BRA! Jag är inte den som brukar skratta rakt ut åt shower och uppträdanden, mest le och tycka att punchlinen var riktigt bra. Men den här gången var det äkta skratt i 2,5 timme utan paus! Rappt, träffande, underhållande, fantastiskt roligt och imponerande. Så jag är så nöjd så nöjd! Det här kommer jag leva på länge.

Direkt efter showen anslöt jag till vårfesten på jobbet. Svårt att komma ikapp när man ligger 5 timmar efter, så jag försökte inte ens. Men en trevlig kväll med mycket musikprat, Ouzo (stavas det så??) och Skärtorsdagen till ära är jag lite halvschleten med pannknack och tröttveck under ögonen.

Härligt!

Så, en massa kul har hänt, och en massa kul ligger framför.

Men det finns såklart tråkiga saker som händer också - det senaste är väl farfar som  ligger inne nu...utan att äta och svag som en vandrande pinne. Han ser nog snart ljuset och följer det. Även om han är gammal och man förstår att det snart är dags för honom att lämna in - så är det förbannat svårt att mentalt förbereda sig på att han snart in kommer finnas med oss längre. Jobbigt för farmor, och för pappa, och för alla. Urs.

-----

Nu är det lunchdags - resten från grillpartyt igår och ut på stan för att inhandla diverse påsk-gå-bort-presenter. Jag veeeeeet att man kanske bör sikta in sig på påskägg....men det är ju liksom lite tråkigt..så det blir nog ngt skoj från designtorget istället.

Nu tar vi kvastarna och sticker till Blåkulla
Over n out Dudes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0