Beyond imagination??

Jag såg just något halvkorkat.
Eller så är det jag som är halvkorkad med fel associationer...

På bussarna hem till Nacka gör just nu Sicilian.it (tror jag det var) reklam för just resmålet Sicilien.
På en av bilderna är det en fantastisk sommarkvällshimmel vid havet, ni vet i sådär rosa och orangea färger, och i förgrunden syns ett gäng stenblock....stenblock som var väldigt lika våra gotländska raukar. Så, därför börjar jag tänka på Gotland, sommaren och fantiserade om hur det skulle vara att klättra upp på en sån rauk.

Så drar ögonen vidare över annonsen, och jag läser
"Sicilian landscape - beyond imagination"
Och avsändaren längst ned var typ sicilian.it eller nåt i den stilen (någon som vill att man ska resa dit förstås)

Jag vet inte med er....men för mig var det verkligen inte beyond imagination...framförallt inte när jag dessutom med lätthet kunde associera till vårt egna Gotländska landskap.

Halvkorkat var min första tanke....eftersom det visst gick "bayond imagination" när ajg såg bilden, men nu tänker jag nog snarare att det var smart. För jag minns ju Sicilien, och kan absolut tänka mig det som resmål framöver och det är ju inte helt itänkbart att annonsen ligger kvar i minnet tills det blir dags att ut och resa igen.

Well, bara en tanke så här på morgonkvisten.

Ikväll blir det middag, vin, sällskap, måleri och massa prat! Ska bli galet roligt att umgås med en fin ängel. Det var länge sen nu =)

Over n out dudes
/Yours O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0