Tröttaste

Tröttaste   Oh, lite trött i ögonvrån är man allt. Denna vecka verkar jag äntligen ha lite tur med vädret och få flyga. Flög i måndags och igår, och det ser riktigt bra ut för ikväll också. Dagarna, kvällarna och nätterna springer förbi och man hänger liksom inte riktigt med. Det här med att stanna upp, tänka efter, utvärdera innan man springer vidare verkar överskattat =)  

Nädå. Jag är så jädrans nöjd. Äntligen upp i luften. Jag har saknat det så enormt mycket och varje gång jag står där och riggar ballongen, här klirret från vajrarna, känner doften av den brända propanen, får en kram av någon gammal vän och kollega, så är det värt varenda minut av förlorad sömn, kalla fötter och utebliven middag. Så är det väl när man brinner för något?  

Sömn och mat blir ju tyvärr lite lidande. Och nu när jag äntligen vant mig vid att äta enligt viktklubben och på rätt fasta tider så känns det av när middagen plötsligt uteblir eller enbart består av frukt. Och ikväll lär det bli flygning igen. Nice!   

Kämpandet (som egentligen inte är så mycket kämpa faktiskt) med viktklubb verkar ge resultat i alla fall. Två kilo minus på två veckor och just idag kom jag i ett par gamla jeans (!) Folk har börjat kommentera det och det känns ju bra, skulle jag säga annat skulle jag ljuga.  

Två dagar kvar till löning...jag fattar inte att det alltid är så mycket månad kvar i slutet på pengarna. Alltid! Ska bli skönt att fylla på lite i alla fall. Och det är bara två dagar kvar till jag åker till västkusten och umgås. Det ska bli riktigt kul. Är galet nervös och fjärilarna i magen vill liksom inte lägga sig. Det är väl positivt? Jag tar det som så i alla fall. Försöker ta ned förväntningar, känslor och luftslott till en vettig nivå för att bara kunna slappna av och njuta av helgen. Försöker att bara vara. Vara i situationen som är, vara mig själv och hoppas på det bästa. Sitta ned i båten helt enkelt =) Jag har blivit bra på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0