Misstag?

Alla gör vi våra misstag sa igelkotten och klev ned från skurborsten.
Jag gör också misstag. Även om det är tufft att erkänna dem ibland.

Jag tror att jag just har gjort ett misstag.
Jag tror att jag alldeles nyss lyckade skrämma bort en mycket fin person.
En person som gör mig glad, får mig att se ljust på livet, som inspirerar och motiverar.
Så kan jag inte hålla min trut stängd....utan jag måste prompt låta personen i fråga veta det.
Fan.
Fan fan fan.

-------------------------

Helgen har annars varit galet lugn. Luncher, fika, ingen ballongflygning tyvärr, jobbsökande och mycket funderingar. Väldigt många funderingar. Väldigt lite mat, många och långa promenader. Tanketid.
Imorgon är det vägningstajm igen. Får se vart det landar efter två veckor med viktklubb.

-------------------------

Kan inte släppa att jag är så förbannat korkad. Sumpa det så där bara...med motiveringen att jag "bara är ärlig". Visst är jag ärlig, men varför kan jag inte bara vara tyst och låta allting lösa sig av sig självt?  För det gör det ju alltid, på ett eller annat sätt. Jag är inte ivrig, det är inte det. Jag är galet tålamodig vad gäller detta just för att inte sumpa det. Men fan. Fan fan fan .

---------------------------

Jag tycker om min tanketid. Jag tycker om min egen tid. Jag har inga problem med att vara ensam längre. Det är faktiskt ett riktigt stort framsteg. Såklart att sällskap alltid är trevligt, men det är inga problem att vara ensam. Även om jag tror att tvåsamhet är där jag trivs bäst, där jag skall vara. Någon gång.

--------------------------

Nu när jag tänker efter, är det verkligen ett så stort misstag att låta en annan mäniska veta att man tycker om den? Det är ju bara vad jag tycker, utan att kräva något tillbaka.

----------------------------
Jag tror att jag ska gå och lägga mig nu.
Jag kommer ingenvart idag.

Over n out
/Miss Take


Kommentarer
Postat av: Andréas

Hej,

Det är aldrig ett misstag att berätta för en annan människa att man tycker om / uppskattar den personen. Om den personen inte kan hantera det, så är det deras problem egentligen. Det vore mycket härligare om folk kunde uttrycka sin kärlek rakare!

Kram,

A

2008-05-18 @ 22:48:49
URL: http://andreas.blogg.se
Postat av: Anna

Jag är benägen att hålla med föregående talare.
Call me!

2008-05-19 @ 09:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0