Tjejsnack vecka 8

Veckans tjejsnack - på temat bästa/värsta

Bästa/värsta minnet:
Bästa minnet: Det finns ju en hel uppsjö att plocka av på olika sätt, olika sinnesstämmningar och olika personer. Att plocka ett känns jättesvårt. Ett jag kan dela medmig av är ändå följande: Klarblå himmel, strålande sol, 2 minus, vindstilla. Högst upp på högsta toppen i Serre Chevalier, över 3000 möh. Snöklädda alptoppar, skrattande vänner runtomkring. Dalen grönskande långt därnere. Nyslipade lagg, varma sköna pjäxor. En väl insutten snödriva. Fräknar som ploppar upp på näsan och kinderna. En stunds tystnad medan adrenalinet började stiga inför vad som komma skulle. Sen, swusch, swusch, kontrollerade svängar nedför branten. Blodet pumpar, musklerna jobbar, hela vägen ned. För att till slut sprutstanna inför samma vänner och andfått förklara att det var det bästa åket någonsin.    

Värsta minnet: Det finns många att välja mellan...dödsbud, begravningar, inbrottsbesked, mobbingsituationer, skador....listan kan göras lång och jag vill inte grotta ned mig i något specifikt denna underbart braiga dag!  

Bästa/värsta resan
Bästa resan: Skidresan till Tignes 2005. Do I need to say more?  

Värsta resan: Egyptenresan höst 2005. Jag har aldrig varit så rädd, stressad, omtumlad, förbannad och förundrad på någon annan resa än denna.  

Bästa/värsta maträtten
Bästa maträtten: Rådjurssadel (alternativt renfilé) med potatisgratäng, gelé och stekta trattkantareller.  

Värsta maträtten: Som jag har ätit eller som jag aldrig skulle äta? Värsta jag ätit var en räkcoctail på Bali, den var syndigt god men jag var nära döden av matförgiftning...annars är inälvsmat inte min gebit.  

Bästa/värsta köpet
Bästa köpet: Mina kameror
Sämsta köpet: Rostfria knivar som rostar

Bästa/värsta egenskapen hos en vän
Bästa egenskapen hos en vän: Tillit
Sämsta egenskapen hos en vän: Egoism

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0