Slut

Jag är helt slut.
Att köra i 280 så här långt in på jobbets termin är lika med att köra in i kaklet. Med näsbenet före.
Så, min plan är att accelerera lite till och fortsätta kötta en stund till. Det är så jag håller undan förkylningen.

Har ju legat halvdöd de senaste års julledigheter, så i år kanske man ska inta en annan strategi?

Nädå, skämt å sido. Det är galet mycket och bajslånga dagar/kvällar. Idag var jag i alla fall hemma vid 7, bara 11 timmars arbetsdag. DET är framsteg. Jag har hört att man ska trappa ned på beroenden eller liknande...det kanske är det man får göra med jobbet också.

Men på fredag smäller det, och då kommer mitt jobb att belöna sig. Då åker hela företaget ut till Nordic Blue på Lidingö. Vi har hyrt hela hotellet och kommer vara där i ganska precis ett dygn. Under det dygnet kommer vi att annonsera det jobbet jag gjort under hösten i form av releasedatum osv för hemsidan. Vi kommer att guidas genom Minnesvernisaget "10 år och 100 minnen" där jag tillsammans med VD, vice VD och två av delägarna har satt ihop en utställning. Eller rättare sagt...de har plockat ut föremålen...jag sätter ihop utställningen, ser till att trycksakerna blir gjorda och dessutom smyckar hotellet helt enkligt vårt företags profil. Sen blir det spexeftermiddag som uppvärmning inför julbordet, dansen och prisutdelningen. Puh! En härlig kväll är jag helt övertygad om att det kommer bli!

Så någonstans har jag lite energi kvar till att njuta av fredagens kväll. Att sova i hotellsäng går ju inte att jämföra med vår King Size tempur här hemma...men det ska bli rätt nice ändå.

Återigen tackar jag min familj för att vi inte käper julklappar till varandra. För då hade jag ng brutit ihop fullständigt...jag höll ju knappt på att få ihop en utstyrsel med tillhörande skor å smycken å allt sånt.

Well. Nog om det.

6 dagar kvar. Nu är det nedräkning.
Och igår kom galet goda nyheter - TMan har fått jobb. Ett annat än det förra jag pratat om. Han fick det enda jobbet han verkligen verkligen vill ha här i Tokholm. Så jäkla bra! Jag undrar fortfarande när jag ska vakna ur den här drömmen. Jag är så lycklig!

Men nu...en busig cigg och sen blir det sängen.

Mina älskade änglar, snart är jag tillbaka som vettigt folk igen. Då ses vi. På riktigt!
Over n out dudes
/Ogonblink - sista kraftansamlingen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0