Sliten och tankfull

Uj, vilken helg. Och än är den inte slut.

Torsdagen bjöd på lite öldrickande med bästaste A. Många bra samtal. Många utdelade eldgafflar. Många skratt men samtidigt i största allvar. Kvällen följde sedan med full komedi på Norra Brunn. Bra, roligt, aktuellt och underhållande. Ett par bra telefonsamtal under kvällen gjorde att sömnen blev lite lidande...men va faen...sova kan man göra senare.

Fredagen var hektist. Upp å fixa frulle till jobbets frukosmöte. Med bara ett par timmars sömn i bagaget gick det lite halvtrögt. Men lovar man nåt så håller man det. Så det var bara bita ihop. Sen rullade dagen på i ett hejdlöst tempo och avslutades med vårfest på jobbet. Riktigt roligt. Men alldeles för mycket och för sent som vanligt. Jag hann lära känna en ny medarbetare lite granna, ha en allvarlig diskussion med en annan, för att sen få en smäll av nån idiotbrutta på Sture. Men men, det var inte så farligt....men det blev sent...

Lördagen startades 07,51 när andra chefen ringer och uppmanar mig att gå å ta en dusch, för snart skulle de komma å hämta mig. Sagt och gjort. Och en timme senare stod jag och jobbade i Skärholmen med ballongeriet. Lagom trött, lagom bakis. Men det var riktigt roligt faktiskt. Mycket folk, trevlig kollega och lite extra klirr i kassan.

Behöver jag tillägga att jag var trött igår kväll när jag kom hem? Jag strandade som en val på soffan och sov två timmar....för att sen hålla mig vaken till i alla fall 22-tiden så att jag skulle få lite bra sömn under natten. Men det var inga problem. Nu är det tolv timmars sömn senare, jag är pigg, har lite ont i fötterna och skall alldeles snart in och träffa AM för en fika.

Sen är det faktiskt så att Tman dyker upp. Och stannar i en vecka. Det ska bli både galet roligt, intressant, skrämmande, härligt, skönt, tryggt och samtidigt så ligger det ett hölje av osäkerhet kring allting. Så, intressant är väl en bra sammanfattning?

Håll en tumme för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0