Han som

Han som kysser mig på pannan för att visa ömhet
Han som gör en grotta av täcket för mina iskalla fötter
Han som ringer och väcker mig när min väckarklocka är trasig
Han som tänder ljus för att värma själen
Han som gör varm choklad när vi kommer in från en långpromenad
Han som lockar fram mitt uppriktigaste skratt
Han som viker en ros av en servett därför att det inte fanns blommor på båten
Han som ringer mitt på dagen, bara för att han har abstinens
Han som ger mig sjuka tankeutmaningar, bara för han vet att jag gillar det
Han som frågar hur min dag har varit, och lyssnar koncentrerat
Han som kan muntra upp en, bara genom att säga att det ordnar sig
Han som förbereder överraskningar
Han som ger ledtrådar till överraskningen, bara för att han vet att jag älskar det
Han som värmer mig med hela sin kropp när jag fryser
Han som plockar fram mina allra bästaste sidor
Han som vet vilken värme det finns i en chailatte  

Varför ska han ha så svårt att bestämma sig?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0