Årets lista 2010

I vanlig ordning dagarna krig nyår delger jag föregående års lista. Ni vet, en snabb summering av året som gått. Här kommer The List 2010

Årets resa: Oktoberresan till Spanien med Å. Tänk vad enkelt allt kan få vara ibland och vad underbart att få åka åsnetaxi, uppleva Gibraltar och dricka sangria.

Årets bästa köp: Mitt nya bohag!

Årets film: Inception – lagom rubbad historia med sjukt bra skådespelare – helt i min smak!

Årets fest: A&A´s bröllop på nyårsafton tar hem segern detta år!

Årets uttryck: Ish, toppen

Årets nygamla vänskap: Bästaste Anar, ”känt” varandra i 5 år men som först nu kommit nära i hjärta och själ och som alltid – och då menar jag alltid – funnits där.

Årets glädjebesked: A&A´s bröllop och att ärtan var på väg

Årets sorg: Två sorger detta år. Mormors sjukdom som bryter ner hennes hjärna dag för dag. Och att mina änglars pappa bestämmer sig för att lämna dem och familjen.

Årets låt:VNV Nation – Illusion, John Me – Love is my drug, Robyn – Dancing on my own

Året konsert: Jag har ju sällan en enda konsert…eftersom jag ser 30-talet konserter per år. Men topp fem blir: Kent på Arvika, Ed Kowalzcyk, Johnossi på Cirkus, Mika, Amanda Jensen. Schysst spridning av musik!

Årets frekvent spelade nykomlingar i lurarna: Johnossi, JohnMe, Oskar Linnros. Nomy, Muse

Årets upplevelse: Att följa ljusdekorationer åt helt okänt håll på spanska solkusten och hamna på det största och sjukaste tivolit jag varit med om. 

Årets ångest: Vakna upp i lägenheten i Spanien och inte veta vart man varit, hur man kom dit, vem som följde med eller varför. 

Årets saknad: Bil! Inget år mer än detta har jag saknat en bil.

Årets besvikelse: Att inse att man inte har varesig backup eller stöd i människan man delar sitt liv med.

Årets insikt: Jag är värd mer

Årets äventyrliga inslag: Geocaching i gammal militär kraftstation/uppställningsplats för tåg. Mörkt, förbjudet, högt, gammalt och jävligt coolt.

Drink: Whiskeytoddy eller Spritzer....svårt att välja

Download:
Google chrome

Besut: Brytet med Tman (som ju inte var Tman….)

Galenkap: Trance Dance – åkattraktionen i spanien


NYGAMLA kategorier

Årets karriärdrag: Upp ett steg på jobbet till avdelningschef

TV-serie: Lost gick i graven, och vid tog Dexter

Place-to-be: Hjärtats bar på Söder

Missade konsert: Muse – av den simpla anledningen att jag inte trodde at jag gillade dem DÅ. Men nu….sorg i hjärtat!


NYA kategorier

Humorprogram: Solsidan

Bedrift: Vasaloppet – I did it!

_________________

UTGÅR

Årets puh
Årets sämsta köp
Årets sport
Årets ballongfärd
Årets överraskning

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0