Tänkta tankar

Tanken räknas. 

Senaste tiden har jag tankat såväl bilar och spolarvätska som batterier och sömn.
Jag behövde det.

Jag behövde komma ut från kontoret en stund och känna hur det är att uppskatta jobbet, och sakna människorna. Tre dagar räckte. Sen tyckte både jag och mina händer att det fick vara nog med gnossande och putsande på menyskyltar, pumpar och bake-off-ugnar. Statoil imponerade på mig. Med rutiner, smidighet, serviceanda och härliga människor. Inte hade jag tänkt tanken innan jag kom dit att det skulle vara så fullservat. 

Och under mina timmar i frys- och kylrummet hann jag tänka andra tankar än bensintankar. Hjärnan pumpade idéer och energi till vanliga jobbet. Saknad hann jag känna. Och längtan tillbaka. Det var nyttigt. 

I helgen har jag lyckats tanka sömn ordentligt mycket. Och det gör så oerhört mycket. Att få drömma lite igen - och uppleva lite nattliga tankar. Det fyllde på även energireserven lite. 

Jag vet ju att jag har fullt schema nästan jämt. Träffar människor hit och dit, nya som gamla och folk undrar hur jag orkar. Men jag orkar ju just precis därför. De jag träffar är mina batterier, mina energikällor. De ger mig SÅ mycket. Mer än om jag skulle sitta ensam hemma en kväll. Ensamheten är jag förvisso inte rädd för längre, den vet jag att jag kan hantera. Men jag behöver inte tycka om den för det. 

Och nu sitter jag här och klappar mig själv på axeln. De små små små energitjuvarna här i hemmet som tidigare stulit mina tankar har jag idag eliminerat. Sladdar är undangömda. Grovsopor slängda. Förråden påfyllda. Handtagen jag irriterat mig på så länge ditskruvade. Kattens grejjer lagade. Matlådeskåpet rensat. Innergården städad med föreningen. Ny tandborde inhandlad. Köksbordet åtdraget. Blommorna ansade och vattnade. Räkningar betalda. Lampor bytta. Tvätten vikt. Panten pantad. Skulder betalade. Biljetter bokade. Uteplatsen städad. Grillen undanplockad. 

Jag är nöjd. 

Förutom detta har jag även hunnit med afterwork, geocaching, långt samtal på Donken och en herrans massa mail, telefonsamtal samt räddat katten från att brinna upp...

Jag är nöjd. 
Och det är en så sjukt skön känsla att känna. 

Och tanken på vad som komma skall i form av dejter, resa, konserter och annat - ger ännu mer energi!

Nöjd!

Over n out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0