Tålamod

Tålamod är förmågan att kunna utstå väntan, förseningar eller svårigheter med bibehållet lugn. En tålmodig person kan hantera yttre stress utan att hänfalla åt okontrollerade känslosvall.

Jag är inte så bra på det där. Jag vill ju att allt ska hända, och kännas, direkt. Här och nu! På en gång. Känslosvall - det är ju liksom mitt förstanamn.

Å andra sidan kan jag sitta timtals med småsmåsmåsmå mosaikbitar och pilla för att få till DET DÄR. Utan att ens bli irriterad över att någon sparkar till det eller att det tar tid att limklutta tretusenfyrahundraåttiosju mosaikbitar a 5x5 millimeter stora. Ett bibehållet lugn.

Men nu....ett tålamod inför min egen kropp och själ. Allt behöver inte hända på en och samma gång. Jag är ju inte stressad över livet. Och det stör mig lite. Att jag inte bara kan vara i stunden och låta saker bero.
All we need is just a little patience

I´ve been waling the streets at night
Just trying to get it right
Hard to see with so many around
You know I don´t lite Being stuck in the crowd
And the streets don´t change
But baby the name
I ain´t got time for the game
´cause I need you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0