Tillhörighet

Här om dan skulle man enligt en facebookgrupp --> bära något lila. För att ge en uppåtpuff, ett "it gets better" för alla HBT-ungdomar och vuxna i Sverige som ännu inte har mod att vara öppna.

Jag gick med i gruppen. Och jag bar min allra lilaste halsduk.

Jag är heterosexuell - såvitt jag vet - men det kändes bra att den dagen se andra som tänkte likadant oavsett bakgrund eller läggning, ålder eller kön. Man fick en tillhörighet, och nickade instämmande till varandra på tunnelbanan.

Det var lila örhängen, scarfar, mössor, kragar, väskor, byxor. Överallt fanns det lila.

Då slog det mig - att det säkerligen fanns någon lilaklädd i detta hav som inte manifesterade något, som liksom bara hade klätt sig som vanligt på morgonen. Och som säkert undrade om han/hon blivit Stockholms nästa trendsetter.

Jag hade tur - lila är ju trots allt min favoritfärg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0