Laddat batterier

Vi drog iväg. En vecka för att ladda batterierna. Med sol. Prat. Skratt. Värme. Ost. Skinka. Sangrias. Cervezas. Varma människor.  En lägenhet som väntade. Uppvärmd pool. Sensommarkänsla. Flipflops. Sand mellan tårna.

Vi behövde det så innerligt. Piff och Puff. Å och jag. Ena dagen var någon Piff och tänkte till. Andra dagen var rollerna ombytta.

Vi tog dagen som den kom, följde magkänslan för vart vi skulle styra stegen. Ena dagen hamnade vi i en bergsby. En annan på Gibraltar. En tredje på en spansk festival. Nån dag på stranden. En annan på ett dansgolv.  Och ytterligare en på balkongen hemma med  ”egengjord” sangria.

Oerhört mycket skratt och härliga minnen. Och framförallt känns batterierna fulla av energi igen.

Visst har det funnits en tanke hem hit med jämna mellanrum. Till goda vänner.  Till de fina själarna som hjälpte mig med just henne.  Men inget jobb. Och det var i alla fall mitt främsta mål med resan. Att få andas lite från jobbet. Bara två gånger hörde de av sig.

Å ena sidan vill jag tillbaka ner dit. Till det bekymmersfria livet. Till sorlet i restaurangkvarteret. Till de ljumma kvällarna med skaldjur. Till det underbara folket. Så enkelt allt kan vara.

Å andra sidan finns det väl ett och annat att ta tag i här hemma. Lite renovering står på listan. Lite dejting. Lite geocaching. Massa jobb. Lite yttre förändring. Massa träning. 

Så nu kör vi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0