Elden


Mina ben bränner på bandet, på spinningcykeln, på geocachingrundorna. Det känns rätt.
Mina fingrar bränner när de springer fram över tangentbordet för mail och konversationer. Det känns rätt.
Mina pengar brinner, som på bål. De tar slut hela tiden. På bra saker, på sämre saker. Och det känns ändå rätt.
Min micro bränner allt. Jordens urankälla verkar den vara. Två frysta kardemummabullar – kolsvarta på en minut. Det känns fel.
Mitt engagemang brinner. Det har aldrig varit svagt. För något jag vill. Gå genom eld känns både rätt, bra och korkat.
Min hjärna bränns vid ungefär en gång om dagen. Fullkomlig kortslutning pga missförstånd, misskommunikation. Det känns fel.
Mitt hjärta brinner – starkt och varje dag. Brinner av vilja. Det känns helt ok.

Energi är till för att förbrännas. Så är det ju. Men den måste läggas och brännas på rätt saker. De rätta känslorna. De rätta stunderna. Jag brinner för att få det jag vill ha. För att få den jag vill ha.

”Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp. Drömmarna och vindarna hjälps åt”

Over n out //Eder Pyroman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0