Äventyr

Wikipedia: ”Ett äventyr är en aktivitet som innebär risker eller osäkert utfall, och som ofta ställer krav på deltagarna. Gemensamt för äventyr är att de ger starka upplevelser, antingen positiva (flow) eller negativa (skräck)

Mina äventyr faller inom ramen för ovanstående. 

Varje dag på jobbet är ett nytt äventyr. Jag vet aldrig riktigt vad som kommer hända eller hur dagen kommer sluta. Frustration blandas med glädje, skratt och kollegor som tillsammans försöker nå målet. Ett äventyr. Varje dag.

Dejtingen är också ett stort äventyr. Nya deltagare och rätt mycket risker och osäkert utfall. Har träffat ett par stycken nu. Trevligt, ingen skräckupplevelse (ännu) och på lördag ser jag mycket fram emot dejt nummer två med någon som satt sig fast ordentligt i sinnet, minnet och magen. Jag återkommer om detta, måste se om känslan lever vidare efter en träff till. Hoppas hoppas hoppas.

Geocachingen är ett underbart äventyr i sig. Senast igår äntrade vi detta ställe --> Så oerhört häftigt, en övergiven kraftstation från andra världskriget. Kompakt mörker, regn utanför, unket. De stora kedjorna och hänglåsen utmanade min rättrogenhet och pliktkänsla…men in kom vi och då jag vare sig är mörkrädd eller höjdrädd var det en perfekt plats för mig och mina kumpaner att klättra omkring i för att hitta ledtrådar till gömman. Lite pirr i magen, en hel del risker och fantastiskt starka minnen!

Mitt största äventyr idag var att få hem alla kassar med mat utan att gå av på mitten.
Mitt äventyr imorgon blir att få ihop jobbet här hemma. 

Jag gillar mina äventyr.
Ska du med på nästa?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0