Någon konstig gud...


Nu verkar hela Sverige bli religiöst igen. Det händer varje år. På gator, torg, bänkar, trottoarer, på busshållsplatsen, genom fönsterrutan, på tunnelbanan - ja överallt verkar folket ha sina ställen för tillbedjan. De stannar till, blundar och lyfter ansiktet mot himlen. Jag ger mig tusan på att guden de tillber dessutom berättar något kul för dem - för de flesta ler.

Det verkar som en bra religion det där, en som verkar passa de flesta. Så jag testade. Jag ställde mig i ett gatuhörn idag på lunchen. Vände ansiktet mot himlen och slöt mina ögon. Det värmde och något kittlade i kinderna så där så att jag bara var tvungen att le.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0