Nytt år, nytt liv, nya möjligheter


Så där ja.
Det var den julen och det nyåret. På ett sätt skönt att det är över för denna gång. På ett sätt lite sorligt att det gått så fort.

Julafton var lugn och för första gången i mitt liv var jag inte tillsammans med min familj. Konsitgt och annorlunda, men inte negativt. Jag T-man och hans mamma var här hemma hos oss. Så nu har jag även grejjat mitt första egna julbord. Den hemmagravade laxen gjorde susen. Och egenhändigt komponerade sillen. Och skinkan och ja...ni vet...allt det där som hör till och lite till.

Juldagen firades däremot med min familj. Nästan alla syskon på plats och lika rörigt och roligt som vanligt.

Och igår firade vi ett gott slut och ett gott nytt tillsammans med finaste A&A ch en massa härligt folk. Tman är fortfarande kvar hemma, och han kom med den bästa julklappen någonsin.

Vid julfrukosten sträcker han fram ett kort till mig. Till min förvåning eftersom vi sagt att vi inte skulle ge varandra ågot - utan istället köpa grejjer till hemmet och gå och äta en lyxbrunch. Jag öppnar och det står följande:


"Jag vet att det här halvåret har varit extra tungt för dig och mig, med tanke på det avstånd vi haft till varandra. Därför blir min julklapp till dig älskade Ögonblink att..."

sen fick jag lyfta på en liten lucka som han klistrat dit för att kunna läsa resten

"...jag får börja läsa termin två i stockholm"

Han kommer alltså hem i januari. Han har fått plats på PHS i Stockholm istället för kalla f***ing Umeå. Jag kunde inte få en bättre julklapp. Det finns bara ett förbehåll - och det är att han har en tenta kvar som han måste klara...den 16 januari. Klarar han den är allting cool.

Så han är iväg ikväll och pluggar med hjälp av poliskompis. Och här sitter jag och filar på 2009 års lista.

Det känns ganska bra just nu faktiskt.
Det kommer bli ett bra åe det här. Det känner jag på mig.

Jag väljer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0