Gutfeel

Jag är en vän av magkänsla. Jag litar nämligen alltid på min och följer snarare den än framförallt hjärnan. 
Jag litar på den - att den de facto kan leda mig rätt.

Och jag uppmanar andra att känna med magen och hjärtat, för de har mer kommunikation med varandra än hjärta och hjärna. Tro mig, jag kan vetenskapligt bevisa det efter alla dessa år av konstant heart-gut-map.

Och googlar man gutfeel - svenska sidor - ligger min blogg på första sidan....som sjua....mitt lyckotal..det var...annorlunda...och romantiker och skrockfull som jag är känns det som att just idag betyder det faktiskt något.

Och den här sommaren har jag uppmanat människor i min indirekta - och direkta - närhet att gå på magkänslan. I hopp och tro om att den kommer leda dem rätt. Och i tre fall av fyra har det lett till att personerna valt bort mig. Vilken bra kombo!

Å ena sidan - vad bra! De gjorde som jag sa!
Å andra sidan - va fan! Min magkänsla var ju bra!

Urs, att bli bortvald är aldrig kul. Inte när man sett fram emot att ses.

Men - den här sommaren har handlat enbart om energi och vad som ger positiv energi. Vad som ger MIG - egot - positiv energi. Och jag lägger inte ner mer tid och energi på ovanstående än detta.

Magkänslan idag är god. Jag är på bra humör - trots att det är sista semesterdagen. Trots att jag inte riktigt vet vad jag kommer jobba med i höst. Trots att det är lite halvgalet på sina håll. Trots all osäkerhet - så är magkänslan god. Allt löser sig. Jag vet ju det. Och det är rätt skönt att luta sig tillbaka och lita på det.

Det är så man orkar.
Det är så jag orkar.


Over n out dudes






Kommentarer
Postat av: stroll

Men alltså, den sjunde länken på google går ju till just det här inlägget. Hur lyckades du med det? Synsk?

2010-08-06 @ 23:55:33
Postat av: Ögonblink

@Stroll - jag har använt ordet tidigare =) därav nummer sjua på google - fast efter detta inlägg...kanske tom etta??

2010-08-24 @ 22:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0