Upp och ner

Upp känns det när
... jag rodde i hamn allting til vårfesten idag
... jag prelbokade stockholms vackraste lokal för sommarfesten
... mina vänner hör av sig - bara för att
... jag vaknar av en gosig katt två minuter före klockan ringer
... hostan släppt och jag börjar bli frisk igen
... vd:n aka min närmaste chef och jag pratade idag
... jag tittar på den hemmasnickrade dvd:n från Åre
... jag fick cykla hem cykel i lera och regn - jag kände mig levande 

Ner känns det när
... jag smäller i dörrn när jag går hemifrån
... jag fastnar i nedåtspiraler
... folk frågar hur det är av nyfikenhet och inte av omtanke
... folk frågar och jag inte orkar berätta
... jag känner att tiden bara går och går och här står jag rastlös kvar

Uppgivet känns det när
... samma historia vevas om och om igen
... väggarna kryper inpå mig
... rastlösheten driver mig bort


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0