Imorrn smäller det

Vårfest på jobbet och i vanlig ordning har jag roddat ock fixat så mina kära kollegor ska få en kul fest.
Ringde ägaren av stället igår och möttes i luren av sirener och högljudd spanska - min stressnivå ökade en aning, måtte inte festen gå åt fanderns nu pga det där jävla askmolnet.

Men P skrattade lugnt och meddelade mig med att mail och telefon funkar – aska till trots. Den idiotförklaringen var faktiskt precis vad jag behövde där och då – i djupet av min stresskon.

Och två samtal senare var allt på banan igen, enligt plan.

Jag gillar mitt jobb – men jag har ju en hemlig dröm om vad jag skulle vilja göra om ett par år. Gjorde ett karriärstest häromdan och fick både en beskrivning av mig som person och förslag på bra karriärvägar att ta. Resultatet komemr här ::>

Personlighetstyp:
Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget. 

Urs vad träffande

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Lärare – övervägde det starkt en gång i tiden. Men dåvarande svärmor (lärarinna) gjorde att jag fick ett behov av revolt och inte göra som hon tyckte…
Konsulter – inom vaddå?
Psykologer – Har också övervägt – gör det fortfarande
Socialarbetare – Ville jag bli i gymnasiet – men inte längre
Personalvetare – Skulle vara sjukt kul
Präster – Nej nej - prästfru en gång i tiden räcker
Affärsbiträden – Har varit – gör det inte igen
Säljare – Har varit – gör det inte igen
HR-personal – Verkar störtkul
Direktörer – De tjänar bra med pengar har jag hört – så visst!
Eventkoordinatorer – Här kom drömmen…
Politiker - Nope
Diplomater - Absolut
Skribenter – Jag blev inge bra på det trots utbildning
Skådespelare – Verkar kul – men far away från vad jag kan
Designers – Jag kan rita streckgubbar…
Hemmafruar/hemmamän – Som käraste Å sa – hur ska en person som inte gillar att vara ensam trivas som hemmafru?
Musiker – Absolut – ge mig en bra trummis så kör vi!

Jag har inga planer på att byta jobb – trivs rätt bra faktiskt.
Men skulle jag sadla om vet jag precis vad jag skulle göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0