Säga hej exakt hur många gånger då?

Jag har tänkt på en sak....
Jag jobbar på ett kontor - vi är ca 30-35 pers som sitter här när alla är inne. Och vi är ett väldigt gemytligt företag med goda anda och många är mer än bara vänner (det finns både par och bästa vänner)

Så, följdaktligen - när jag kommer på morgonen så säger jag hej till alla. Det är ju brukligt och inget konstigt i det.

Men så går dagen, och vissa dagar springer jag mycket i korridoren och då händer det ju att man möter samma människa en 5-6 gånger under samma dag. Eftersom man redan klarat av morgonhejjet så är ju inte det aktuellt....men att säga hej eller tja igen känns ju jättemärkligt....det var ju inte så länge sen man sågs...inte heller tittar man ju ned i backen och låtsas som att man inte möts...

Men...på något sätt vill man ju bekräfta personen ...eller jag vill det...men jag har inte kommit på hur. Ibland blir det ett leende, ibland ett lyft ögonbryn och ibland blir jag så till mig att det blir nån töntig high five eller nåt.

3,5 år på detta kontor.
Och 1,5 år på kontor innan dess.
Ändå har jag inte kommit hittat den finafina linjen att balansera på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0