Jackan...


På förekommen anledning....jag fraktade upp jackan...och det gick till på följande sätt....

1. Hämta jacka size El Giganto ur förrådet (för här hemma är det ju inte time for goosejacka ännu)
2. Rota fram en bra påse att ta den i. Jag tänkte att jag skulle köra sovsäcksracet nämligen...ni vet...rulla...proppa...rulla om....proppa lite till....
3. Bädda sängen fint (typ enda gången jag bäddar sängen) för att ha en bra yta att vara på.
4. Vika in ärmarna.....vika lite till....nu är den lång och smal....och sen
5. Rulla rulla rulla
6. Trycka trycka trycka
7. Plocka ut katten som råkat bli intrasslad i nåt snöre (Katten heter Trassel av en anledning)
8. Börja om
9. Rulla rulla rulla
10. Trycka trycka trycka
11. Kläm fast den mellan knäna
12. Sträcker mig efter påsen som självklart ligger för långt bort så att jag tappar det fantastiska knätaget jag hade.
13. Börja om
14. Rulla rulla rulla
15. Trycka trycka trycka
16. Knätaget igen - påsen redo - och sen en flashback til högstadiet när man fick lära sig trä på kondomer på gurkor. Plasten skulle på den här korven helt enkelt.
17. Torka svetten
18. Pula ned det sista i kanten och VIOLA! Jackan är förpackad i en Åhlénspåse storlek medium.

*nöjd*

Sen att jag inte fick plats med så mycket annat än partykläder och tandborste i väskan gjorde mindre. Vad gör man inte för att slippa checka in bagage? Och vad gör man inte för att ens älskling inte ska frysa där uppe i norr?

Over n out dudes


Kommentarer
Postat av: Anna

Fabulous!

Ang att fira så ses vi ju den 19e eller 20e som det verkar, så vi kan väl fira lite då kanske. Håller lite låg profil i år tror jag, det är ju ingen jämn siffra eller så.

2009-10-13 @ 10:27:28
URL: http://anna.strandberg.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0