Skidor å sånt


Oj vilken helg!
All denna snö - det är helt otroligt!

Och nu är jag kittad upp till tänderna inför Vasaloppet. Det var ju liksom bara snön som saknades tidigare. Första skidåkarpasset gick av stapeln i söndags. En mil i Ågesta. Otroligt vackert. Men ni ska inte tro att jag hann njuta så mycket av naturen....

Jag hade full sjå med att komma på hur jag skulle sätta ner stavarna, röra på benen och hålla balansen samtidigt samtidigt som jag skulle försöka komma framåt. Heja heja!

Jag är en riktigt noobie på det här med längdskidåkning - men det gick faktiskt riktigt bra. Med trevligt sällskap som berättar massa tips och tricks så gick den där milen rätt fort ändå. Sjukt kul var det!

Målet är nu två skidpass i veckan så länge snön ligger. Så jag tackar vädergudarna för varje dag det är minusgrader.

Helgen har annars varit grymt bra! Glöggmys igen i fredags - och jag kunde trots förra helgens glöggbakfylla dricka glögg igen och tycka det var helt ok. Det blev mycket prat om alla på jobbet och jag fick veta både en och fyra hemligheter jag aldrig hade kunnat gissa mig till.

Och lördagen gick i mina småprinsessors tecken i Enköping. Min bonusfamilj som gör mig så glad och lycklig. Varm i själen liksom.

Lillejul på jobbet har vi klarat av också. Igår närmare bestämt. Hur kul som helst. Hur mycket dricka som helst. Och självklart är jag hur bakis som helst även idag. Blurk. Dessutom måste jag nog uppfinna livets motsvarighet till ctrl+alt+delete för att liksom starta om och glömma allt det där tokiga som blev. Och alkolås på mobilen vore också bra.

Årets lista är på G - jag går å suger lite på den...den torde vara klar till nyår =)

Over n out dudes
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0