Ägg å kaviarmacka is the shit

Det fins ingen bättre bakismat än ägg- och kaviarmackor. Hårdkokta ägg på en nybakad frukostfralla och ett sick-sackmönster av kaviar. Mmm.

Jag har ätit lite för myclet såna mackor den här veckan tror jag. Det har varit mycket holabaloo - helt i min smak - hela veckan och igår avslutades den i ett cresendo av drinkar, stand up och dans.

Det blev öl med en vän ffårn förr (läs mellan-hög-stadiet) och fast vi är otroligt olika och har gått helt skilda vägar sen dess - så kände vi båda att personen liksom fanns kvar. Vi var så nära varandra vid en speciell tid i livet - då vi formades. Och vi konstaterade att där och då blev vi nog de vi är idag.

Och det blev tjejmiddag hos finaste M, med vin och mycket prat om relationer och livet. Vi har så olika livshistorier som flätas samman. Två frånskilda unga tjejer, en nygift tillika ganska nybliven mamma och en som lever med sitt livs kärlek idag - med två egna barn, två bonusbarn ohch ett rikspucko till ex. Jag yngst, och den äldste 41 år fyllda. Där inser vi att ålderna inte spelar någon roll - det är vad vi har fyllt åren med som räknas. Och vi möts alla i prat om kärlek och livet. Helt underbart.

Det blev ett frukostmöte på jobbet också. Förvisso utan starkare drycker än kaffe- men ganska trevligt ändå. Att det däremot skapade enorm stress och press på mig, och till följd av det två halvdygnspass på jobbet kändes inte lika upplyftande. Men vi pratar om något annat nu...

Det blev afterwork i fredags. Färgglada drinkar i höga glas, mycket prat om allt och inget och en salig blandning människor. Fyra själar drog oss vidare till söder mitt i natten och lyckades få kocken att snurra ihop en sagolik gryta till oss. Han hette Stefan och hade inflytande på krogen. Jag gillade Stefan.

Det blev lite kånkande av DubbelA´s bohag igår, vilket var faktastiskt för min baksmälla. De har köpt en helt bedårande lägenhet lite söder om stan. Flytten gick riktigt smidigt - det var väl förberett och vi var många som gick många gånger med kartonger och kassar å allt vad det var. Jag gillar att flytta - och jag gillar att hjälpa dem soms tår mig nära. Så det var liksom inte ett dugg jobbigt - även om mina muskler vågar påstå något annat idag.

Det blev även utgång igår kväll. Start på Broncos med mat och dryck och 20-talet glada ballongfarare. Vi hade hela första raden på Intiman och deras Christmas Show - som var helt outstanding! Humoreliten i Sverige på en och samma scen under kvällen. Sjukt roligt! Och roligheterna fortsatte till långt in på småtimmarna med både Olssons skor, dyra drinkar och senare även Berns salonger och galen affropop.

Så - nu är det söndag.
Andra advent och jag har just ätit mina ägg och kaviarmackor.
Nu blir det seriedags och gos med Lilleplutt Trassel.
Man kunde ha det sämre faktiskt.

Over n out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0