Inredning@ögonblink

Oj oj oj.
Det blir så bra här hemma. Får man säga så om sitt eget hem?
Nog för att jag alltid älskat den här lägenheten, ända sen visningen. Och nog för att jag har haft snygg inredning och så tidigare. Men nu är det "ta mig faen nå späschal" [uttalas a´la RonnyåRagge]

Jag har kånkat ut alla överblivna och utgågna grejer i förrådet. Köpt nya trådgardiner, krukor och lite grönt. Och det blir så fint!

Inte för att jag behövt göra allting själv, jag skulle ju kunna vänta på Tman. Men det kommer ju en massa folk på lördag, och då vill man ju att det ska vara så fint det går i alla fall.

Om jag tidigare längtat till denna flytt, så längtar jag nu till Tman kommer upp med sin kropp också. Ja....inte bara för kroppen som sådan *ler* utan för att då kan vi fortsätta plocka och inreda tillsammans.

Och snart är det jul.
Tack familjen för att vi lägger ned det här med julklappar. I alla fall till alla vuxna. Förr tyckte jag det var jätteroligt att köpa genomtänkta julklappar, skriva rim, göra fina speciella paket och sen se reaktionen på personen som fick klappen. Men nu...sen ett par år tillbaka innebär det inget annat än stress och byte av pengar. Jag vet inte, har det att göra med att man jobbar % och inte riktigt har/tar sig tiden för väl genomtänkta klappar?

Skönt är det i alla fall att "bara" behöva trängas och puttas i leksaksbutikerna (kanske de värsta av alla)

Jag letade lite i efter julen idag när jag var ute på stan. Men hur mycket julsånger som letar sig in i musikörat, hur mycket kanel och nejlikodoft som sprids överallt, hur mycket ljus det än är tända och hur mycket glögg som än dricka så har jag inte hittat julen i år. Undrar var den gömmer sig? Har det kanske att göra med att jag inte ens öppnat kartongen med julpynt iår?

Well, jag ska leta lite mer i slutet på veckan. Och i helgen blir det en fin lucia med tjejerna från jobbet. Då blir det glögg och andra starka drycker, kanske finns det lite jul och julefrid fär inunder någonstans :)

Men nu ska jag nog ta och slappa lite med en omgång guitarhero. Ja just det, jag har ju blivit med PS3 också - lyckan är gjord när man som som jag är uppvuxen med det första SEGA-spelet, commandore 64 och allt som går att ha efter det. Underbart! Favvospel? Lätt - Ty Tasmanian Tiger och Burnout-serien =)

Kram på er älskade änglar!
Over n out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0