Trassel

Helgen försvann någonstans. Jag kommer på mig själv med att tänka att jag var uttråkad, att jag inte gjort något i helgen, och genast smög sig skuldkänslor och ångest fram. Man m-å-s-t-e göra något av sin helg. Tydligen.

Men så tänkte jag efter hur helgen egentligen var.
I fredags efter jobbet åkte vi och hämtade hem världens finaste Trassel. Ja, alltså, en kattunge. Av finaste Maine Coonblandning och som just nu tycker tangnentbordet är väldigt intressant. Hon jagar mina fing9+rar4436+.s-m6som s/yn*es :)

I lördags var det en slapp förmiddag och bara massa gos med nya familjemedlemmen. För att sedan åka till grönan och köra femkamp och åka den nya insane. En riktigt trevlig kväll, kantad med lite öl och vedervärdig mat, men fantastiskt päll+ska...sällskap skulle det stå, jag har som sagt var en minikisse på skrivbordet....

Väl hemma blev det lite mer dricka och ett par omgångar Buzz, och eftersom jag inte vann femkampen (men stolt skryter om min seger i luftgevärsskytte) så tog jag igen det i raka segrar i Buzz. Roligt.

Och söndagen då...var den lika trist och enligt mig innehållslös och stressande för att den var för lugn? Jag vet inte, men vi åkte ut till my old hoods och körde en runda på frisbeegolfbanan. De hade byggt om den hur mycket som helst och det är bara att inse....jag är inte lika bra nu som för tio år sen när man spelade ett par gånger i veckan. Men sällskapet gillade sporten och detblir nog flera rundor.

Rundan kantades av solsken, fika och mycket letade efter frisbeesar - men jäklar vad roligt det var.

Sen fick vi sålt bilen, inte till min glädje direkt, men eftersom Tman flyttar till Ume i höst och kommer leva på studielån så var det inget alternativ att ha den kvar. Och sen avslutade vi söndagen med en biofilm följt av thaibuffé.

Och varför känner jag mig så stressad över att "inte ha gjort något"? Jag fattar inte riktigt det. Måste kanske börja flyga ballong och känna att jag "gör något". Jag har ett par dagar inbokade, Väldigt blandade känslor inför det.

Jag är gräsänka hela den här veckan. Tman är på slutövning med vären och kvar är jag och Trassel. Världens bästa Trassel. Hon är så himla go. Endast tre lägen; übergos, tokbus eller sovandes. Jag älskar alla tre lägen. Kanske inte dygnets alla timmar (jag är lite småtrött måste jag erkänna) men när hon kommer purrandes på morgonen och gosar in sig i halsen - då är liksom nattens alla tokigheter förlåtna.

Och snart är det semester. Bara  26 arbetsdagar kvar - inte för att jag räknar...

Over n out dudes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0