Blandad soppa

Helgen var för kort - i vanlig ordning. Det är redan tisdag och bara drygt 30 arbetsdagar kvar till semester. Jag har gått in i något konstigt semestermode redan. Det är lite tidigt-  jag vet - men jag kan inte hjälpa det. Hur mycket eller lite jag än sover så är jag trött. Hur kul eller tråkigt det är på jobbet - så vill jag inte jobba.  

Nu föll ju planerna för sommaren mer eller minder efter Tman kom in på PHS och det kommer innebära både mindre ledighet för hans del och mindre klirr i kassan. Så Kebben får nog vänta. Men det gör mig inget. Jag älskar att vara hemma på sommaren och bara vara ledig. Grilla, bada, sola och låta dagarna flyta ihop utan att man behöver fundera så mycket. Göteborg blir det garanterat - men annars känner jag mig inte alls stressad över att inte ha några direkta planer. Det ska bara bli så skönt att vara!  

Jag har hittat mitt höstprojekt också. För jag inser ju att jag måste ha ett projekt att mecka med i höst när Tman inte är hemma. Dels blir det en katt. Så är det bara. Nu har vi haft en adoptivkatt hemma till och från så länge och jag blir så varm i hela kroppen när hon hälsar på. Jag har ju haft katt, och alltid sagt att jag vill ha en till. Så så blir det. Har hittat en ögonsten jag tänkte ringa på idag.  

Nej, men sen blir det en ny hemsida - med ett bra domännamn och hela kittet. En sida där jag kommer integrera både foto och blogg på ett annat sätt än tidigare. Jag behöver inte vara anonym längre - den tiden känns förbi.  

Men för att återgå till helgen, den var skön. Tman jobbade i lördags så jag passade på att fixa sånt där som jag tänkt göra ganska länge nu. Rensa ett skåp, städa av ordentligt men framförallt fixa iordning på uteplatsen. Det resulterade i en massa blomster och fina krukor - och allting på temat vitt. Det blev faktiskt himla fint - även om blommorna säkerligen känner sig lurade på konfekten nu när det typ är fyra grader varmt ute.  

Och ballongsäsongen har satt igång också. Till skillnad från förra året då jag jobbade dubbelt varje dag maj-juni - så har maj varit lugnt och juni blir bara ett par dagar. Är liksom inte så sugen. Har tappat det där lite grann. Förr gjorde jag det mycket för bekantskapskretsen och vännerna, men nu har jag nu vännerna kvar - fast utanför företaget dörrar - och de är ju så jag snarare vill ha det än att sugas in i hela den där soppan igen.  

Men nu är det väl dags att jobb antar jag...
Over n out dudes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0